onsdag 29 juli 2009

No offence, men du ser ju ut som ett jävla elefantollon

5 kommentarer:

  1. Killing-gängets produktioner går inte av för hackor, hur gamla än de blir!

    SvaraRadera
  2. Nope! Fortfarande garvar jag tills jag kiknar när jag ser de här gamla klippen! De är så bisarra, rabiata och totalt skruvade att bara Monthy Python eller något som tidiga Simpsons kunnat gjort bättre =D

    SvaraRadera
  3. En annan storslagen favorit bland många är Veiron i ottan. Jag jobbar i ett samhälle där en hel del "Veirons" dyker upp på min arbetsplats. Jag är så himla fascinerad att han är så bra på alla detaljer.

    http://www.youtube.com/watch?v=E8XHvnf-eBc

    SvaraRadera
  4. Hahaha japp, Veiron var en kultfigur under min uppväxt. Särskilt roligt är att Killinggänget var ganska pålästa när det gällde historiska personer och företeelser, som Veiron, som egentligen är en ironisk återblick på Frank Gunnarsson, som var radiopratare i Göteborg under 80-talet och återkom ständigt till Proletariatet, och gjorde schablonbilder av stockholmare och allt som ansågs stå för överklass och borgerligt, alltså lite som en personlig och social revanschlusta på radio. På samma sätt är också Robert Gustavsson bra på att återge "det var bättre förr" eller något i stil med "på min tid var det andra bullar!":

    http://www.youtube.com/watch?v=xQkRcoa24DA

    Om du gillar imitation av dryga aristokrater så kan jag starkt tipsa om det här:

    http://www.youtube.com/watch?v=BbXhpQtVIRM

    =D

    SvaraRadera
  5. Sosse pommac - LOL! Jo, den sketchen är legendarisk!

    Vid ett tillfälle var jag på ett seminarium med Bertil Björkman, känd psykolog och utvecklare av den tertiära personlighetspsykologin. Själva idén har i botten varit att utveckla ett personlighetstest som hjälpmedel för företag för arbetsfördelning men metodiken har vunnit akademins och forskarnas respekt.

    Grunden är att det finns 3 "typer" av människor, och alla är vi kombinationer av av alla tre men med en dominans av ena kategorin. För att räkna ut det behöver man genomgå ett 3 dagar långt test med ca 4000 frågor som rör allt möjligt. A-S-H, som kategorierna betecknas som, fördelas då procentuellt och där man har störst kvot hittar man sitt personliga säte.

    Har man mer än 80% i en specifik kategori beräknas man som psykotisk. Det är väldigt väldigt få människor som har en jämn fördelning mellan alla tre kategorierna. Robert Gustafsson är en av dessa och enligt bedömare kan det ha sin förklaring i att han är så bra på att imitera många olika personligheter - att han har jämn fördelning av varje.

    SvaraRadera